Du har sikkert hørt om de såkaldte produktdigitaliseringer. Men ved du, hvad det helt præcist er, og hvad det indebærer at få lave produktdigitaliseringer af dine produkter?

Det kan du blive meget klogere på ved at klikke her, hvor du kan læse om, hvordan du kan bruge produktdigitaliseringer, såkaldte CAD-pakker og 3D-visualiseringer i din virksomhed, samt hvordan det kan gavne salget af dine produkter.

3D- modeller til din webshop og dit marketingsmateriale

Et af de steder, hvor produktdigitaliseringer virkelig kommer til sin ret, er ved de flotte 3D-visualiseringer, som kan skabes ud fra en digitalisering af dit produkt.

En af delene af en produktdigitalisering er nemlig at lave en 3D-model af dit produkt. Denne 3D-model kan du bruge i et væld af forskellige sammenhænge, og den kommer til at fremstå yderst detaljeret og fuldstændig virkelighedstro.

3D-modellen kan bl.a. bruges på din webshop eller i marketingsmateriale, og især online er 3D-modeller og 3D-visualiseringer virkelig brugbare.

Når potentielle kunder møder dig på din hjemmeside eller andre steder på internettet, er billederne af dine produkter nemlig rigtig vigtige for, om forbrugeren bliver skubbet i retning mod et køb eller ej.

Dine produktbilleder er med andre ord din eneste mulighed for at gøre et godt førstehåndsindtryk og vise kvaliteten af dine produkter, når potentielle ser dem online og ikke har mulighed for at røre ved dem i den virkelige verden.

Med 3D-modeller og 3D-visualiseringer kan du skabe nogle helt fantastiske produktbilleder, som det ikke er muligt at skabe med et kamera.

Med en 3D-model rykker du dit produkt fra den fysiske verden og over i den digitale, hvor du pludselig får en uendelig række af muligheder for at skabe de helt perfekte produktbilleder med det helt rette udtryk, som kan bruges i marketingsmateriale og på din webshop.

Alt er muligt

Det hele starter med en produktdigitalisering og en 3D-model, og når det er på plads, er stort set alt muligt.

3D-modellen af dine produkter kan sættes ind i flotte 3D-visualiseringer, og her kan du virkelige få trænet din kreativitet.

Du kan nemlig sætte modellen af dit produkt ind i lige præcis de omgivelser, du ønsker, så du kan skabe de helt rette rammer for at fremvise kvaliteterne af dit produkt.

I disse 3D-visualiseringer kan alt blive, som du ønsker der, så lyset, styling, teksturen i dine produkter og omgivelserne bliver helt perfekte.

Du kan derfor skabe produktbilleder, som ikke bare fremviser alle de goder sider af dit produkt, men som også inspirere potentielle kunder, da du kan vise dem, hvordan dine produkter kan passe ind i deres dagligdag.

Det kan eksempelvis være relevant, hvis du sælger møbler, hvor du kan lave lækre 3D-visualiseringer med dine produkter omgivet af et moderne interiør i en stilfuld New Yorker lejlighed.

Eller du kan sætte dine møbler ind på et hyggeligt og romantisk gadehjørne i Paris, på en klippeskråning i Alperne eller noget helt andet.

Med 3D-visualiseringer er det kun din fantasi, der sætter grænser for, hvad du kan skabe.