Sidder du med mange forskellige arbejdsopgaver på kontoret? Så kan der være brug for at skabe en god struktur af opgaverne og dagene, så du ikke mister overblikket. Dette kan gøres med Avery etiketter, som fremstiller etiketter til enhver lejlighed og formål.

Med mere struktur vil du opnå en arbejdsdag, som byder på en forøget arbejdsglæde med god orden, overblik samt forhøjet effektivitet.

Gode tips til struktur

  • Lav gode to-do-lister. Dette kan både gøres på dags- eller ugebasis. På denne måde har du et godt overblik over tiden, og dette gør det nemmere at forholde sig til skarpe deadlines.

  • Nogle opgaver strækker sig måske over lang tid. Men prøv at færdiggøre de opgaver, som er mulige inden du springer videre til den næste.

  • Farvedots er fremragende til kalenderen. Inddel de forskellige arbejdsopgaver ud fra farver, og sæt dem derpå ud fra de forskellige ugedage. Dette giver et godt og overordnet blik over hvilke dage, som skal gøres hvad.

  • Opbyg dig selv en god rutine. Uddel de svære opgaver ud over hele ugen og gør plads til pludselig kommende opgaver.

Det analoge versus det digitale

På trods af vi lever i denne digitale tidsalder, så er der stadig nogle ting som foregår analogt. For nogle skaber det også et større overblik af benytte sig af fysiske opslagstavler og etiketter.

Hvis du kaster et hurtigt blik rundt på kontoret, vil du formentlig falde over både mapper, hylder og arkivskabe. Ved at markere genstandene, så vil man lynhurtigt kunne danne sig et overblik over indholdet. Dette vil spare dig for en masse tid, som du i stedet kan bruge fornuftigt på arbejdet.

Det kan også være at din virksomhed benytter sig af fysiske breve eller anden forsendelse. Her er det vigtigt at markere pakkerne, som også gør postvæsenets opgave væsentlig nemmere. Alt i alt bliver alt faktisk nemmere med etiketter.